Im Not A Good Muslimah


ketika muslimah lain sibuk membaca dan mentabburi al-qur'an
aku sibuk mendengar lagu-lagu LAGHA

ketika muslimah lain sibuk menambah hafalan ayat-ayat cinta Allah S.W.T
aku asyik mengahafal lagu-lagu LAGHA

ketika muslimah lain makin memanjangkan jilbabnya
aku pula makin berTABARRUJ

ketika muslimah lain sibuk menuntut ilmu-Nya
aku sibuk dengan urusan dunia
 ketika muslimah lain malu untuk menampakkan wajah dan gambar mereka
aku sibuk meng-upload foto-foto agar dapat dilihat oleh semua orang

ketika muslimah lain berusaha menundukkan pandangannya
aku sibuk memperhatikan ketampanan wajah yang bukan mahram ku
 ketika muslimah lain menjaga hubungan dan jarak dengan lawan jenisnya
aku malah terbiasa duduk berbual dengan lelaki

ketika muslimah lain berkata dan berbincang tentang hal yang bermanfaat
aku pula suka bergosip dan mengumpat tentang orang lain

ketika muslimah lain menjaga kata-katanya dengan baik
aku pula sering menyakiti hati orang lain dengan kata-kata ku

ketika muslimah lain belajar untuk terus mempercantikkan hati dan akhlaknya
aku lebih asyik memperhatikan tubuh badan dan muka ku je

ketika muslimah lain senang berpuasa sunat
aku lebih memilih untuk melantak

ketika muslimah lain bangun di sepertiga malam untuk bermunajat pada-Nya
aku lebih memilih berselimut dan tidur sepuasnya

ketika muslimah lain sibuk untuk berdakwah di jalan-Nya
aku lebih memilih untuk bersantai dan menonton tv di rumah

ketika muslimah lain sibuk ingin mendapat redha dan cinta-Nya
aku sibuk ingin mendapat sanjungan dan cinta makhluk-Nya je
ketika muslimah lain gelisah di saat imannya menurun
aku malah semakin lalai dengan hal dunia ini
aku memang bukan muslimah yang baik
tp , tu sume dulu .
skrg ni , im gonna CHANGE :)
berHIJRAH tok jadi yg lebey baek

Firman Allah :
"org-org yg briman dan berHIJRAH serta berjihad di jalan Allah , dgn harta dan jiwa mereka adalah lebih tinggi darjatnya di sisi Allah . mereka itulah org-org yg memperoleh kemenangan"
( 9 : 20 )

belom terlambat lagi tok kite sume brubah kaannn ?
so , jom kte brubah same-same !
smoge kte sume mndpt KEREDHAAN ALLAH :)