talk bout yesterday ?

hah , yesterday ? pe yg blaku smlm ? HARI KESEDIHAN AKU . err , mgknlaa . tp bkn mende tuhh yg aku na story . sbb mende tuh aku ske smpn sorgsorg jerr . but , peristiwe yg mampu menggemparkan 1 Malaysia kowt . HAHA , peristiwe pe ?
-
-
-
-
-
-
-

KAJANG BANJIR ?!
ta caye , tgok ni la braderrr , 
kalau tak puas gak , click kat sini

hah , sgt terkejot kann . ylaa , mane takknye , kalau mngikot history yg abg aku cite , kjg last skali banjir taon 2008 kowt . tu pon paras buku lali je . tp kali ni hampir smpy pinggang<---org ckp laa . hah , dasyat en . sian doe , abes kete sume org rosakk . aku hnye mmpu bersimpati laa . seb bek aku tak kuar umah . kalau takkk , aku pon akn terkandas kat ctu . papepon , alhamdulillah laa sbb kat umah aku tak banjir . #just banjir ngn air mate aku je kowt :'(  okaayyy , dahh , abaikan psl tuhh . kmbali pd tajok asl , banjir ! bg aku , mende nie blaku mgkn pringatan drpd ALLAH . ylaa , mgkn rkyt kjg nie byk sgt uat dosa kowt . bese laa , bile satu kaum tuhh wat dose , bkn sorg yg akn kne , tp satu kawasan tu kann ? mcm kisah nabi ape tu ea ? nabi luth kan , kalau tak clap aku laa , yg Allah terbalikkan negeri tuhh sbb dyorg dok uat pkare yg bertentangan ngn islam . papepon , yakinlaa , stiap pkare yg blaku msty ade hikmah en ?

firman Allah ;

“maka masing-masing (mereka itu) Kami seksa disebabkan dosanya, maka di antara mereka ada yang Kami timpakan kepadanya hujan batu krikil dan ada antara mereka yang ditimpa suara keras yang mengguntur, dan di antara mereka ada yang Kami benamkan ke dalam bumi, dan di antara mereka ada yang Kami tenggelamkan, dan Allah sekali-kali tidak menganiaya mereka, akan tetapi merekalah yang menganiaya diri mereka sendiri.” 
(Al Ankabut: 40)

wallahualam :)