ada apa dgn new year ?

heyhey .. assalamualaikum :)
ape khabar awakk ? ape khabar hati awakk ? ape khabar iman awakk ?
harap semuanye dalam keadaan baekk di bawah lindungan yg ESA
 saye di cni jasmani alhamdulillah sehat
tapitapi , hati dan iman rase mcm jaoh dari cinta-Nya
mgkin krane terlampau leka dgn khidupan dunia
ya Allah , ampunkan diri ini . sesungguhnya aku merindui kasih dan syg drpd Mu
aku tahu bhwe khdpn dunia hanyelah sementara
oleh itu , lemparkanlah kpd ku dgn cinta yg hakiki

mood : sedih :(

okayy , hari ni aku aku agk sdey
know why ?
bkn sbb aku tak dpt mkn kat hotel 5 star
bkn sbb aku ditinggalkan sorg2 kat rumah
bkn sbb kwn2 semua tak tnye kaba aku
tapitapi , aku sdey SGT sbb sdare seislam aku sebok dok wish HAPPY NEW YEAR
apekah apekah ?
tyme maal hijrah takde pulakk nak wish
takde pulakk nak pasang azam utk berhijrah jd lbey baek
tyme 31 disember , hangpa kalut naaa
frankly speaking , aku tak kesah pun kalau korg kalut nak azam sane cni
sbb , baguslaa kaann
nak berubah , tak semestinye tggu new year
harihari boleh berubah kalau korg nakk
but , yg wat aku sdey ble korg sebuk berpesta kat KL , tgok bunga api laa , konsert laa , makan besar laa ..
yg ada couple plakk , tyme nie laa nak gi date samesame kann
ya Allah , korg sedar tak tu sume pengaruh barat ?!
Islam tak pernah ajar korg semua tuhh
sbb tu la skrg ni ssh nak mlahirkan generasi Al-Fateh
persoalan : pernah ke Islam suruh korg mulakan tahun baru dgn wat dose ?
takde kannnn ???
korg pkir , scre logiknya , korg mstila nak mulakan hari baru korg dgn mende baek kann ?
baru la hari korg tu akn berjalan baek ..
betul takk ?
so , lu pikir la sendiri !
Allah bg akal , guna la sebaeknya
jgn smpy Allah tarik balek sume nikmat tuhh
lgpun kann , aku nak ingatkan korg yg bersyukurlah sbb Malaysia masih aman
ce korg ingat sdare mare korg kat palestin tuhh
sanggup ke korg bersuke ria kat cni
sdgkn sdare mare korg dok berjuang mempertahankan ngare
sudah sudah letewww ..
jgn jd SELFISH sgt laa !
ingat , dlm kte bersuka , ada yg berduka
so , hargai dgn apa yg korg ade dgn bertahmid
bkn bakar bunga api smpy kcow baby yg nak tdo tuhh
huh =.="
okayokay , dah habes membebel dahh
just sebagai khulasoh , aku nak share ngan korg satu hadis niee
Abu Hurairah berkata : 
setiap kali dtgnya thun baru, membuatkan aku risau dan resah kerana
semakin singkat umurku
semakin dekat ajalku
semakin tipisnya waktu pengampunan Allah terhadapku
semakin dekatnya hari perhitunganku
dats all , harapnya post kali nie mendatangkan manfaat uat korg walaupun sedikit 
wassalam :)


p/s : kat palestin bunyik bom yg menggegarkan, tp kat Malaysia bnyik bunga api yg menggegarkan